Nairobi – Robert

Gårdagskvällens sändning av Du är googlad blev en upplevelsen på många sätt.  Twitter vibrerade av kommentarer och glada tillrop. Spontana SEO-kampanjer startades för att lyfta upp Tina Ax högst i sitt eget namn på nätet. Och det lyckades! Inte minst tack vare Nikke Lindqvists insats. Och Michael Bingmert som tog rygg.

Bengt Gangemi fick också sitt sökresultat ordentligt omstuvat. Det ser mycket bättre ut nu.

Jag har ju redan tackat er som medverkade i filmen på längden och tvären. Men jag vill också passa på att tacka er som valde att inte medverka. Ni som lever med fruktansvärda sökträffar klistrade högst upp i era namn på nätet. Hoppas ni också fick ut något av filmen. Och att ni kan hitta lite styrka och börja stärka era digitala identiteter.

Själv höll på på att bli helt utanför när nedladdningen av Du är googlad misslyckades. Jag bor ju alltså i Nairobi, sedan en månad tillbaka och jobbar som korrespondent för SVT.  Men jag skickade ut en nödraket på Twitter och hjälp kom. Robert Lindstedt från Norberg bjöd in mig till hans vardagsrum. Alltså, Robert riktade sin laptop mot teven och sände via Skype till min frus dator, som jag följde filmen på, samtidigt som jag twittrade på min dator.

Det här var min första tevekväll med Robert, och vi hade rätt puttrigt och trevligt. I varsin del av världen. I Roberts vardagsrum. I Norberg. Och i Nairobi.



Kommentera

