Om att gå på månen

Äntligen.

Dokumentären om våra digitala identiteter har fått final cut och linan är låst. Vilken skulle kunna uttryckas som är den är färdig och att nu får ingen jäkel pilla i den utan att kontakta mig.

I övermorgon måndag går planet mot Nairobi. Nu börjar det kännas lite som att gå runt på månen. Alltså den där känslan av att sakna referenspunkter. Vårt hem är tömt och uthyrt till någon annan och min arbetsplats är ihoppackad.

Jag har ingen aning om var vi ska bo i Nairobi. Men från att jag landar har jag två veckor på mig att hitta något. Det är ingen idé att söka på nätet, där är lägenheterna fyra gånger dyrare än på lapparna i köpcentrumen i Nairobi. Jag måste också vara på plats för att själv kunna mäta upphastigheten på internet. Det är viktigt att den är bra, eftersom jag ska skicka mina reportage den vägen.

Jag hoppas att jag hunnit med att säga hejdå till alla. I morgon bär det av till kyrkogården för ett litet avsked till mina mina föräldrar också.


2 kommentarer on “Om att gå på månen”

  1. […] flattr_url = "http://www.lindqvist.com/dokumentaren-ar-klar/"; EmailLäser hos Johan Ripås att dokumentären är klar nu, färdigklippt och låst. Imorgon åker han och familjen till Nairobi och här hemma är vi andra […]

  2. […] Tack för mycket spännande och inspirerande samtal som väckte eftertankar Johan. Lycka till med ditt nya äventyr! […]


Kommentera

