Green killer

Så där ja! Nu har vi klippt klart dokumentären! Den blev riktigt bra tycker jag. På nätet rullar projektet på. Verkar som att någon velat lägga sig i mitt sökresultat…

Idag fick vi äntligen vårt hus uthyrt, fyra dagar innan planet går till Nairobi. Ännu en tå har släppt svensk mark känns det som. Hela dagen har gått åt att lära mig den nya kameran. Ljus, ljud, vitbalans, green killer. Det sista är ett slags magentafilter man sätter på lampan när man ljussätter.

Jag ska försöka hitta en lägenhet med takterass i Nairobi så att jag kan köra live i Rapport via nätet också. Då drar man helt enkelt en lång nätverkskabel från lägenheten upp eller ut till terassen och slår på kameran och dator.  Och pratar på när det blir min tur…



Kommentera

