Nedräkningen har börjat

Nu är intervjun med Googles Peter Barron inlagd och vi är nu ca 58 minuter långa. Klockan är halv två och vår redigering är den enda som lyser inne på mediacentret på svt.

Dokumentären har bytt namn tre gånger, men har nu hittat sin slutgiltiga titel. Den kan jag tyvärr inte läcka nu, men credden för den går till Brit Stakston, som hivade ur sig den över en plastskål med sallad.

Om precis en vecka går mitt flyg till Nairobi. Enkel biljett. Huset är halvtömt och bilen såld. Extra pass fixat och alla sprutor är i kroppen. Kvar är visum och hyra ut huset. Det enda som fattas i min kamera- och redigeringsutrustning är ett satellitmodem så att jag kan liveköra i nyheterna. Hemma och sova nån timme. I morgon bitti har jag möten med Agenda och utrikesredaktionen.

Nu börjar det kännas.


7 kommentarer on “Nedräkningen har börjat”

  1. Helena Liden skriver:

    Nu har vi pratat så mycket om det här att jag snart inte kan vänta längre. Jag vill se helheten!!! Och det var nog en plastskål med sallad snarare än en platsskål, men jag kan ju ha alldeles fel🙂 sorry, yrkesskada!

  2. Nikke Lindqvist skriver:

    Hacka nu inte på en stackars hårt pressad producent. Killen ska ju hinna packa ihop familjen också, förutom att göra vårens mest intressanta dokumentär.

  3. Mia Reynolds skriver:

    Alltså det här med att flytta till Nairobi? Det är riktigt hardcore! Önskar dig ett stort lycka till. Och som Helena är jag himla nyfiken på dokumentären.

  4. […] Nu hålls man på halster då 8 februari, 2012 Av Nikke Lindqvist 2 Comments Ni får utsäkta att jag tjatar, men det verkar som om +Johan Ripås börjar bli klar med dokumentären nu, och att den fått ett namn, men att det är hemligt fortfarande. Jag är så galet sugen på att få lite sändningsdatum och sånt.https://johanripas.wordpress.com/2012/02/08/nedrakningen-har-borjat/ […]

  5. Sonja skriver:

    Detta blir mer spännande än presidentvalet! Hälsningar från Sri Lanka

  6. […] reda ut  ett förtjänstfullt sätt. Johan Ripås är producent på SVT och har under vintern bloggat om arbetet med det kommande programmet. Det kommer att sändas i Dokument Inifrån den kommande […]


Kommentera

