Bara en träff på Google idag

Det här bloggen är en del i arbetet med en dokumentär för Dokument inifrån om våra digitala identiteter.

London fredag.

Som radions korrekollektiv skulle uttryckt saken . BBC World har ett reportage de ökade ekonomiska klyftorna… i Sverige. De besöker Fisksätra och Saltsjöbaden. Det här hade kunnat göras enkare tänker jag. Om bara BBC hade ringt mig så hade jag kunna spela in deras en och en halv minut spinkiga reportage i Sverige.  Och tvärtom kunde de fått knalla upp till Google med några mejlade frågor från mig. Typiskt BBC att aldrig ringa. Snobbar.

Det ska bli intressant att höra om Googles syn på sin roll på nätet. Företaget har ju sedan länge upphört att bara vara en ren sökmotor. Hur ser på framtiden, är det kanske egentligen bara den sociala webben de vill finnas i? Vi får se.


2 kommentarer on “Bara en träff på Google idag”

  1. Nikke Lindqvist skriver:

    Ha-ha! Nä, BBC ringer aldrig mig heller faktiskt😦

    Ska bli spännande att höra hur Google låter inför de här frågorna.

  2. Nikke Lindqvist skriver:

    Och du! Passa på att ta en skärmdump på hur dina sökresultat ser ut från Google.co.uk i London. Gissar att resultatet kommer att bli ett annat än du är van vid.


Kommentera

