Nu har jag ställt till det inför intervjun med Google…

Det här bloggen är en del i arbetet med en dokumentär för Dokument inifrån om våra digitala identiteter.

Idag pratade jag med den trevliga prkonsulten Helena Liden inför intervjun jag ska göra med Peter Barron på Google. Och tydligen hade jag ställt till ordentligt med ett tidigare inlägg i den här bloggen, där jag skrev att jag skulle fråga Google ”vad som menas med ångbåt”. Helena hade förgäves sökt i Googles algoritmer, men inte lyckats hitta nån som kallades steamboat. Visste jag kanske något som jag inte berättade…

Den gamla hederliga interjektionen ”Vad menas med ångbåt!” är tydligen inte så frekvent i nutida standardsvenska, så där förvirrade jag helt i onödan. Har själv ingen aning om varifrån uttrycket kommer förresten. Min mor brukade utbrista så när det stod något uppseendeväckande tidningen Husmodern och liknande kanaler när jag var barn.

Helena och jag har nu rett ut saken och Google har enligt det senaste ryktet lovat att släppa in mig på 76 Buckingham Palace Road nu på fredag klockan 13. Syns där Helena!

 

Den här bilden från min kommande dokumentär är den första som ser offentlighetens ljus. Vilka är de där rosa männen egentligen. Och vad tittar de på. Mystiken tätnar.


One Comment on “Nu har jag ställt till det inför intervjun med Google…”

  1. Helena Liden skriver:

    Haha – ja den var riktigt bra! Ses imorgon🙂


Kommentera

