Om vakna barn och galna rånare

Det här bloggen är en del i arbetet med en dokumentär för Dokument inifrån om våra digitala identiteter.

Nattskiftet drar igång igen. Nu känns det att vi är i sluttampen av klippningen. Igår kom jag hem vid två-tiden, men somnade först vid fyra på grund av två små kottar som vaknade när jag kom hem. Klockan sju vaknade de igen och byggde en koja på mitt huvud.

johanripas.se ligger numera tvåa i mitt sökresultat och vi sätter tilltro att den här sidan ska klättra upp och ta en plats  bland mina tio första träffar. I övrigt är jag faktiskt inte säker på att jag egentligen helt vill konkurrera ut de ”dåliga” träffarna. Det riskerar ju att se väl rensat ut om det bara är figursydda platser. Men för projektets skull ska vi kämpa på.

Nu är det 14 dagar kvar tills jag sitter på ett plan till Nairobi och börjar mitt jobb som korre. Idag berättade en kollega ingående om hur hon en gång nästan blivit utsliten ur bilen i en kö i Nairobi av ett gäng galna påtända rånare. Jag kunde ha varit utan den lilla anekdoten just idag känner jag.



Kommentera

