Soppa av allting

Det här bloggen är en del i arbetet med en dokumentär för Dokument inifrån om våra digitala identiteter.

Att ta över sin digitala identitet innebär en att få hemläxa som måste göras. Skriva blogginlägg, twittra och posta bilder är både kul och jobbigt samtidigt tycker jag. Själv vill jag mininera mina dagliga webbrutiner, men samtidigt få effekt. Och för att få lite extra lön för mödan kan man ju alltid se till att göda sina sina olika platser med samma inlägg. Exempelvis postas mina blogginlägg här och från min bildblogg också på Twitter.

Sökmotordemonen Nikke Lindquist som hjälper oss i projektet har dessutom bet mig att starta den här uppsamlingssidan som kallas soup, där allt jag åstadkommer på mina publika sidor publiceras.  Den sidan blev omgående ganska stark och gled i upp på första sidan i mitt sökresultat på Google.

Som jag skrev om tidigare vill vi ha upp johanripas.se i toppen av mitt sökresultat,  men det verkar ta tid. Jag måste komma ihåg att påpika (påpeka i pikande ton) detta för Nikke. Jag har dock en känsla av att det egentligen beror på att jag inte är ute på andra sidor och kommenterar och samtidigt hänvisar till johanripas.se särskilt mycket.



Kommentera

